TicketPro: Site review

Σήμερα εγκαινιάζω μία νέα σειρά posts που έχω ονομάσει “Site reviews“. Σε κάθε τέτοιο post, θα επιλέγω ένα site για το οποίο θα κάνω ένα mini usability review, εντοπίζοντας καλές και κακές (κυρίως κακές) πρακτικές χρηστικότητας και προτείνοντας λύσεις για τη βελτίωση της σελίδας. Η κριτική θα είναι πάντα καλοπροαίρετη και θα έχει μοναδικό στόχο την ανάδειξη προβλημάτων από την οποία μπορούν να επωφεληθούν όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο και φυσικά τα ίδια τα “υπό εξέταση” sites.

Ξεκινάω με ένα site που χρησιμοποίησα πρόσφατα για να αγοράσω εισιτήρια για τη συναυλία των RHCP, τo ticketpro.gr.

Homepage

Τα προβλήματα χρηστικότητας ξεκινούν από την αρχική σελίδα. Δεν θα σταθώ στο design, αλλά στην έλλειψη ξεκάθαρου call to action  που θα κατευθύνει το χρήστη εύκολα και γρήγορα στο επόμενο βήμα. Το μικρό text link “Buy tickets” (γιατί στα αγγλικά;), θα μπορούσε να αντικατασταθεί από ένα ωραίο ξεκάθαρο κουμπί.

Αναζήτηση

Η αναζήτηση είναι πολύ σημαντικό στοιχείο σε κάθε σελίδα, πόσο μάλλον στο ticketpro όπου οι χρήστες μπαίνουν για να αναζητήσουν συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις. Επιλέγοντας κάποια συναυλία ή εκδήλωση από την αρχική σελίδα, ο χρήστης μεταφέρεται στο e-shop του ticketpro, στο subdomain shop.ticketpro.gr. Εδώ εμφανίζεται μία αναζήτηση, είναι σχεδιασμένη με τρόπο που περισσότερο μοιάζει με μενού πλοήγησης και λιγότερο με πεδίο που συμπληρώνεται από το χρήστη.

Search

Επιπλέον, η ίδια η λειτουργία της αναζήτησης δεν ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όπως φαίνεται από διάφορες δοκιμές που έκανα.

Search

Search

Search

Διαδικασία αγοράς

Ξεκινώντας τη διαδικασία αγοράς εισιτηρίων, βλέπω όλα τα διαθέσιμα εισιτήρια και τις τιμές τους, λείπει όμως η δυνατότητα να δει κανείς σε σχεδιάγραμμα τις αντίστοιχες περιοχές εισιτηρίων. Ο χρήστης πρέπει να εισάγει ο ίδιος τον αριθμό των εισιτηρίων που θέλει να αγοράσει (γιατί όχι ένα dropdown menu;), αλλά πριν μπορέσει να το κάνει αυτό, εμφανίζεται ένα lightbox που τον οδηγεί στην εγγραφή.

 Lightbox

Μετά την εγγραφή, η οποία δεν είναι κακή, το site μου ζητά να συνδεθώ και πάλι. Το βήμα αυτό είναι εντελώς περιττό, αφού με την εγγραφή μου θα μπορούσα να είμαι ήδη logged in. Επιπλέον, μου ζητά να αποδεχθώ και πάλι τους όρους χρήσης, κάτι που είναι απαραίτητο μόνο την πρώτη φορά κατά την εγγραφή μου.

Login

Επιστρέφω και πάλι στη σελίδα με τα εισιτήρια και επαναλαμβάνω την διαδικασία επιλογής του είδους και του αριθμού εισιτηρίου που θέλω. Και πάλι δεν υπάρχει λόγος να επαναλάβω αυτό το βήμα 2 φορές. Θα έπρεπε είτε να μην μου έχει επιτρέψει να το κάνω νωρίτερα, είτε να έχει κρατήσει την επιλογή μου από την προηγούμενη φορά που διάλεξα.

Μετά την προσθήκη των εισιτηρίων στο καλάθι, συναντώ ένα κλασικό λάθος. Δεν συμβαίνει τίποτα. Τα εισιτήρια έχουν προστεθεί στο καλάθι αλλά το site δεν το έχει κάνει καθόλου εύκολο να το αντιληφθείς. Ένα απλό lightbox που ανοίγει και ενημερώνει ότι τα εισιτήρια έχουν προστεθεί στο καλάθι, θα βοηθούσε πολύ.

Ακολουθεί η διαδικασία επιβεβαίωσης και πληρωμής, η οποία είναι αρκετά ξεκάθαρη, αλλά θα μπορούσε να βελτιωθεί από τη μείωση περιττών βημάτων. Ένα μεγάλο μειονέκτημα της διαδικασίας είναι ότι δεν είναι δυνατή η πλοήγηση ανάμεσα στα βήματα. Ένα απλό back πριν το βήμα πληρωμής οδηγεί στο παρακάτω μήνυμα. 

Back

Γενικά

Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης της εμπειρίας του χρήστη στο ticketpro.gr, όπως η χρήση πιο ξεκάθαρων call to action, η σωστή λειτουργία της αναζήτησης και η απλούστευση του checkout process. Γνωρίζω ότι το site είναι κοινό για όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία (περισσότερες από 15 χώρες), ένας ακόμα σημαντικός λόγος για να προχωρήσει η εταιρεία στη βελτίωσή του.

 

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

Leave a Comment.