Social media overload

Social media overload

Το παραδέχομαι: Δεν είμαι μεγάλη fan των social media και ειδικά του social media marketing. […Awkward silence…] Ορίστε, το είπα!  Η θέση αυτή δεν είναι καθόλου δημοφιλής στον κλάδο μας, ειδικά όσο το “σόσιαλ” συνεχίζει να πουλάει σαν ζεστό ψωμί. Δεν είμαι βέβαια από εκείνους τους γραφικούς, συντηρητικούς τύπους που καταδικάζουν κάθετί καινούργιο ως παροδική μόδα (fad), αλλά σίγουρα δεν είμαι κι από τους άλλους εξίσου γραφικούς που πιστεύουν ότι κάθε νέο trend θα αλλάξει την πορεία της ανθρωπότητας.

Υπάρχουν μια σειρά λόγοι για τους οποίους είμαι επιφυλακτική απέναντι στα social media ή καλύτερα απέναντι στο πώς αντιλαμβανόμαστε τα social media στην Ελλάδα. Κάποιοι από αυτούς είναι εντελώς υποκειμενικοί, προσωπικοί και ίσως προκατειλημμένοι, ενώ άλλοι είναι αντικειμενικοί παράγοντες οι οποίοι θα πρέπει να απασχολούν όλους όσους δραστηριοποιούνται στο digital χώρο.

Γιατί είμαι επιφυλακτική απέναντι στα social media;

  • Μάλλον έχω μια έμφυτη αντίδραση/αντίσταση απέναντι σε εκδηλώσεις μαζικής υποστήριξης ή υιοθέτησης πραγμάτων, τάσεων κλπ. Ίσως είναι ο ίδιος λόγος που μικρή ήμουν ΑΕΚτζού και όχι Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Ή ο ίδιος λόγος που με κάνει να αντιστέκομαι σθεναρά στην marketing μηχανή της Apple και δεν χρησιμοποιώ Mac ή iPhone απλά επειδή είναι the hip thing to do. Έτσι όπως έπεσαν όλοι με τα μούτρα στα social media, μάλλον η “φυσική μου θέση” ήταν να σταθώ λίγο πιο πέρα.
  • Με ενοχλεί πολύ το γεγονός ότι η ελληνική αγορά, όντας (ok, ούσα) περίπου 10 χρόνια πίσω από τις προηγμένες ψηφιακές αγορές της Ευρώπης, ξαφνικά ξύπνησε μια μέρα από το λήθαργο, έριξε μια κλεφτή ματιά στο τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στις υπόλοιπες αγορές και ξεκίνησε να αντιγράφει και να ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις σαν να μην τρέχει τίποτα. Σαν να μην προηγήθηκε μια δεκαετία ωρίμανσης και ανάπτυξης άλλων ψηφιακών καναλιών, δοκιμής και υιοθέτησης άλλων πετυχημένων μοντέλων από τις αγορές αυτές. Αγνοήσαμε δηλαδή από λίγο έως εντελώς δοκιμασμένες και πετυχημένες πρακτικές όπως το search marketing, το affiliate marketing και πιάσαμε κατευθείαν αυτό που είναι “hot” τώρα. Είναι ενδεικτικό ότι το ετήσιο Social Media Conference συγκεντρώνει αισθητά και συστηματικά πολύ περισσότερο κόσμο από όλα τα υπόλοιπα συνέδρια (Online Marketing, Distance Selling κ.α.) που διοργανώνονται.
  • Για κάποιο λόγο που δεν μπορώ να καταλάβω, έχει δημιουργηθεί σε κάποιους η εντύπωση ότι αν χρησιμοποιείς ο ίδιος προσωπικά πολύ το Facebook, αυτό από μόνο του αρκεί να σε κάνει ειδικό στο social media marketing. Σαν να λέμε δηλαδή ότι αν διαβάζεις πολλά περιοδικά είσαι ειδικός στις καταχωρήσεις, ή ότι αν βλέπεις πολύ House μπορείς να κάνεις ιατρική διάγνωση. Δεν έχω καταλάβει ακόμα γιατί ο χώρος αυτός έχει τόσους πολλούς αυτοαποκαλούμενους αλλά under-qualified ειδικούςχωρίς καμία marketing εξειδίκευση, οι οποίοι χαλάνε την αγορά και κάνουν τη δουλειά των σοβαρών επαγγελματιών (που υπάρχουν) ακόμα πιο δύσκολη.

    Social cartoon

    www.socmedsean.com

  • Εκτός από τους προαναφερθέντες “ειδικούς”, εδώ έχουμε και μια πρωτοτυπία όσον αφορά τους ίδιους τους τίτλους. Δεν υπάρχει άλλος κλάδος του marketing και όχι μόνο, που να έχει περισσότερους “gurus”, “ειδικούς”, “μάγους”, “βαρώνους”, “μεσσίες” και οτιδήποτε άλλο. Έχουμε γεμίσει social media gurus. Από μόνος του ο προσδιορισμός μου φαίνεται γελοίος. Φανταστείτε να χρησιμοποιούσαν τους ίδους χαρακτηρισμούς επαγγελματίες όλων των κλάδων, π.χ. σε ιατρική επίσκεψη να σε ενημερώνει γεμάτος σοβαρότητα ο γιατρός “Μην ανησυχείτε καθόλου, είμαι pathology wizard“. Είμαστε επαγγελματίες, όχι χαρακτήρες στο World of Warcraft.
  • Δυστυχώς από το social media marketing λείπει ακόμα η μετρησιμότητα και το ROI που έχω συνηθίσει να κυνηγάω, μάλλον λόγω της εμπειρίας και ενασχόλησής μου με το e-commerce και το performance marketing. Οι συζητήσεις τώρα ξεκινούν στην Ελλάδα για το τι θα έπρεπε να μετράμε και πώς, τί στόχους και τί KPIs θα χρησιμοποιήσουμε στις social καμπάνιες, αλλά ακόμα τα social media έχουν να αποδείξουν πολλά όσον αφορά τη μετρησιμότητα και αποτελεσματικότητά τους. Καθώς έγραφα αυτές τις γραμμές, έλαβα το τελευταίο Google Analytics Product Update email με πληροφορίες για τις νέες δυνατότητες μέτρησης των social media… ίδωμεν.

Βάλε και 2 κιλά social

Αποτέλεσμα των παραπάνω κακών πρακτικών (δηλαδή της απερίσκεπτης υιοθέτησης, των ασόβαρων “επαγγελματιών” κ.α.) είναι ο τρόπος που έχουμε καταντήσει να αντιμετωπίζουμε τα social media στην Ελλάδα. Δηλαδή με μία λογική “πιάσε και λίγο Facebook” λες και είμαστε στον πάγκο τυριών και ζητάμε φέτα (“Βγήκε λίγο παραπάνω, να τ’ αφήσω;”). Η παρουσία ενός brand στα social media ΔΕΝ είναι αυτοσκοπός και ο αριθμός των Likes που έχει λάβει δεν παίζει (απαραίτητα) κάποιο ρόλο στη βιωσιμότητά και πραγματική επιτυχία του. Όπως κάθε άλλο ψηφιακό και όχι μόνο μέσο, η σκέψη μας θα έπρεπε να ξεκινάει αντίστροφα. Όχι από το “Πρέπει να κάνουμε Facebook”, αλλά από το “Τί θέλουμε να πετύχουμε;”. Από εκεί προκύπτει το business need, που οδηγεί στο concept, που οδηγεί στην ενέργεια η οποία τελικά υπαγορεύει το μέσο και το κανάλι (offline, online, search, display, sponsorship, online PR, affiliate, social, mobile….κ.ο.κ.).

Social δεν είναι μόνο το Facebook

Η σημασία της ανάπτυξης των social media παραμένει εξαιρετικά σημαντική και αποτελεί όντως σημαδιακή στροφή στον τρόπο που συμπεριφερόμαστε online, στον τρόπο που εργαζόμαστε, επικοινωνούμε και καταναλώνουμε. Εμπορικά αυτό σημαίνει ότι μια πραγματική social στρατηγική, περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από τη δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook. Εκτός από τη χρήση και των υπόλοιπων καναλιών ανάλογα πάντα με το ζητούμενο και το κοινό (YouTube, Twitter, FourSquare, Pinterest, Instagram κ.α.), μία social στρατηγική μπορεί και πρέπει να περιλαμβάνει και άλλες ενέργειες όπως:
  • Την εισαγωγή social στοιχείων στην ίδια τη σελίδα του brand, όπως η δημιουργία κοινοτήτων ή η διασύνδεση με social media μέσω εργαλείων όπως το Facebook Connect κ.α.
  • Τη δημιουργία social πλατφόρμας εκτός των ήδη υπάρχοντων καναλιών, όπως έχει κάνει π.χ. η Nike με το Nike PLus.
  • Την αξιοποίηση των social media για διαδικασίες και λειτουργίες πέρα από την απλή προώθηση, όπως π.χ. το customer service όπως κάνει η Bank of America, η HTC, η Vodafone Australia και πολλοί άλλοι.

Συμπέρασμα

Εξέθεσα  παραπάνω τόσο τις προσωπικές μου ιδιοτροπίες όσο και τις πραγματικές μου ανησυχίες για τον τρόπο που χειριζόμαστε τα social media στην Ελλάδα. Φυσικά υπάρχουν επαγγελματίες εκεί έξω που κρατούν μια πιο νηφάλια στάση απέναντι στο social media marketing, κάνοντας σοβαρή δουλειά με στρατηγική και όχι ευκαιριακή προσέγγιση. Η δουλειά μας είναι να καθοδηγήσουμε τους πελάτες μας με σταθερά και προσεκτικά βήματα στο ψηφιακό τοπίο που συνεχώς αλλάζει και μεταμορφώνεται. Αυτό σημαίνει να παραδεχόμαστε πιο συχνά από ότι το κάνουμε, ότι τα social media ΔΕΝ είναι αυτοσκοπός, ΔΕΝ είναι για όλους και ΔΕΝ ενδείκνυνται για όλες τις περιπτώσεις.

 

Featured image: http://webtreats.mysitemyway.com/108-high-res-dark-denim-social-media-icons/ 

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

21 Comments

  1. Κοίτα να δεις προσωπική αντιδραστικότητα προς τα social media!!! Βασικά συμφωνώ σε αρκετά σημεία, περί gurus και ότι οι θέσεις σε συνέδρια και χορηγίες ξεπουλάνε καθότι ξαφνικά όλοι μιλάνε για social. It’s OK θα ισορροπίσει κάποια στιγμή, πιστεύω.

    Το contribution που ήθελα να κάνω είναι πάνω στα social media metrics. Με εξέπληξε που πρόσφατα ρώτησα 3-4 εταιρίες PR που χειρίζονται social media λογαριασμούς, με ποιόν τρόπο μετράνε την απόδοση των social media για τους πελάτες τους και δεν πήρα ικανοποιητική απάντηση.

    Μερικοί ήταν ειλικρινείς και είπαν ότι δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο τρόπο. Άλλοι μίλησαν για ποσοτικά κριτήρια (π.χ. Likes) που όλοι ξέρουμε είναι λάθος να είναι ο αυτοσκοπός μιας καμπάνιας. Άλλοι προσπάθησαν να πουν πράγματα που έχουν διαβάσει στα γρήγορα σε ένα blog, αλλά δεν τα πολυπίστευαν ή ότι τα μετράνε μέσω aino ή BAAS (αλλά και πάλι δεν ξέρανε πώς). Αυτό με φόβισε. Αν οι επαγγελματίες του χώρου (σε επίπεδο C-level ήταν οι ερωτήσεις και όχι acccount managers) δεν ήξεραν πως μετράς την αποδοτικότητα της καμπάνιας σου στα social media – έστω κάποια προσέγγιση, κι ας μην είναι η καλύτερη – είναι όντως δείγμα ότι τα social media στην Ελλάδα γίνονται κουτουρού και ότι βγει.

    Προσωπικά προτιμώ την προσέγγιση του Avinash Kaushik που περιγράφει στο post του Best Social Media metrics και παραθέτω παρακάτω. Παρακολουθεί 4 πολύ βασικά metrics, που είναι:
    – Conversion Rate
    – Amplification Rate
    – Applause Rate
    – Economic Value

    Αν μπορέσετε να το διαβάσετε, είμαι σίγουρος ότι θα σας κερδίσει και είναι και εύκολα υλοποιήσιμο:

    http://www.kaushik.net/avinash/best-social-media-metrics-conversation-amplification-applause-economic-value

    Για μένα, που δεν είμαι σε καμία περίπτωση social media expert, πρώτη φορά έγινε ξεκάθαρος ο τρόπος που μετράς τα social media για το brand σου.

    thanks για τις σκέψεις και το post.

    Reply
    • Χαχα, ναι… Νομίζω έκανα και την ψυχοθεραπεία μου με αυτό το post.

      Πέρα από τις δικές μου ιδιοτροπίες όμως νομίζω ότι το θέμα έχει και ουσιαστικές διαστάσεις. Όπως επισημαίνεις και εσύ, φαίνεται ότι ακόμα κινούμαστε σε θολά νερά όσον αφορά τη μετρησιμότητα των social media στην Ελλάδα. Το άρθρο που παρέθεσες είναι όντως πολύ χρήσιμο (νομίζω πρέπει να προσθέσω τον Kaushik στο Blogroll μου) και χαίρομαι που φτάνει μέχρι το “bottom line” με το Economic Value.

      Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και το contribution σου :)

      Reply
      • Oii, vou viajar para Orlando e queria saber se posso levar produtos com mais de 100 ml dentro da mala ou se tenho que colocar todos os líquidos em potinhos de 100 ml?Obrigada pela atenção =======================================Resposta à pergunta:Mala despachada por levar. Apenas na bagagem de mão (aquela que você leva no avião consigo) precisa ser pequenas quantidades.

        Reply
      • As to the “server.domain/diretory/.htaccess” option, I can’t really implement it. My wordpress installation *is* in the root folder. Not some subdirectory labeled “blog” or “press”.And if you just need a newer apache server to test on, why not just install something like XAMPP or WAMP? That way you can run all of your tests from home, and not need to purchase a new server.

        Reply
      • ÓÓÓ, én ezt ismerem! Nagyon sokszor készítettem, csak dió nélküli az én receptem. Történet is van hozzá, ahányszor ezt gyártom, eszembe jut: Kisebbik lánykám 3-4 éves kora körül egy kerti buliban elcsórta az 1 tálca rumos holdat, és az asztal alatt lerágta mindnek a tetejét. Ez volt élete elsÅ‘ alkoholos élménye. Összevissza ugrált, viháncolt. (remélem a GYIVI-tÅ‘l nem olvassák) :-) Sokat emlegetjük!

        Reply
      • they are great your bunnies! I saw them on softies central too! it’s always a surprise when your stuffies appear on softies central, he? it’s a kind of a reward for originality don’t you think?I added a link on my blog, I hope you don’t mind ;)

        Reply
      • Hallo Stefan,ich nutze die Cam zwar nicht für eine Webseite, jedoch das Dialog-Fenster beim Videostream im IE habe ich auch. Ich nehme deshalb immer Chrome oder FF. Ist klar, das kann man den Webuser aber nicht zumuten. Ergo: Ich habe auch keine Lösung.LG/robin

        Reply
      • This.Haven’t looked at the iPhone mapping APIs in a while, but I doubt there is anything Google-y about the way that the apps tie into the Maps service.All they would need to do is make sure they’re reproducing the same functionality, and it *should* slip right in.

        Reply
  2. Εγώ να σταθώ στο 3ο bullet του ‘γιατί είσαι επιφυλακτική’ κ μόνο και συγκεκριμένα στο περι εξειδικευση σε marketing η οποία λείπει συχνά λες στους φερόμενους ως experts. Φαντάζομαι δεν εννοείς τυπική (βλ. πανεπιστημιακη, BSc/MSc κλπ) εξειδίκευση, διότι ότι course στηθεί φετος θα ναι σχετικά redundant του χρόνου ακόμα και στο πιο προχωρημένο παν/μιο εκεί έξω. Οπότε εξειδίκευση πρακτικά σημαίνει εμπειρία.

    Και εμπειρία σημαίνει το χω ξανακάνει αρκετές φορές ώστε να μπορώ να σου πω με σχετική σιγούρια ότι μια δράση/υλοποίηση θα κινηθεί με περίπου αναμενόμενα (αν όχι καλύτερα) αποτελέσματα.

    Ποιος όμως κάνει πλέον ‘αρκετές φορές’ ένα πράγμα; Κάθε δουλειά (στο digital) είναι πολύ διαφορετική από την προηγούμενη από τη φύση του κάθε project. Νέες ανάγκες του πελάτη, νέες τεχνολογίες, νέες υπηρεσίες, κ νέες μόδες ακόμα αν θες κάνουν τους όρους ‘εμπειρία’, ‘επαγγελματίες’, ‘εξειδίκευση’ τελικά να είναι εκ των πραγμάτων πολύ ‘ρηχός’ – συγκριτικά με άλλους χώρους έστω.

    Με άλλα λόγια, όλοι όσοι είναι σοβαροί στο χώρο αυτό πρέπει να τον προσεγγίζουν με επιφύλαξη και ‘ταπεινοφροσύνη’ (δλδ δεν υπάρχει λόγος για gurus, experts κλπ) αλλά τελικά όλοι όσοι δουλεύουμε στο χώρο εκ των πραγμάτων κάνουμε oversell τα κατά τεκμήριο – βάσει των παραπάνω – underqualified CV μας.

    Reply
    • Το πνεύμα του post όπως το καταλαβαίνω εγώ είναι πως παρ’όλη την “εξειδίκευση” που μπορεί να έχει κάποιος σε κάποια μέσα (να ξέρει δηλαδή πώς δουλεύει το Facebook, αύριο το Pinterest κλπ.) αυτό δε σημαίνει πως είναι marketer ή ότι αυτό που κάνει ακολουθεί/ταιριάζει/βοηθάει την επικοινωνιακή στρατηγική του πελάτη.

      Και σε αυτό το σημείο θα διαφωνήσω κάθετα μαζί σου περί redundant courses καθώς ο ρόλος ενός course (BSc, MSc κλπ.) είναι να σου διδάξει την επιστήμη και όχι τα μέσα. Και η επιστήμη δεν γίνεται redundant, τουλάχιστον όχι τόσο γρήγορα. Όσα είπε ο Kotler το ’60 για το Μarketing είναι ακόμα valid όπως είναι και για την Πληροφορική όσα είπε ο Turing to ’40, άσχετα αν οι δίσκοι τώρα είναι SSD ή αν πρέπει να γνωρίζεις Objective-C για να γράψεις ένα iPhone app.

      Αν παρακολουθήσεις ένα Master για να μάθεις Objective-C ή πώς δουλέυει το Facebook, τότε συγγνώμη αλλά σε κορόιδεψαν γιατί αυτό δεν είναι Master, είναι σεμινάριο.

      Όχι φυσικά πως και η εξειδίκευση δεν είναι χρήσιμη, κάθε άλλο. Για να είναι κάποιος “guru” πρέπει να έχει ΚΑΙ το υπόβαθρο ΚΑΙ την εξειδίκεση και αυτός είναι και ο λόγος εξάλλου που σπανίζουν οι πραγματικοί guru.

      Με αυτή την έννοια λοιπόν αν και καταλαβαίνω το συλλογισμό σου, διαφωνώ και με την τελευταία διαπίστωσή σου, πως όλοι οι επαγγελματίες του χώρου είναι κατά τεκμήριο underqualified, αν και θα μπορούσα να το δεχτώ αν αντικαθιστούσες το όλοι με το “η συντριπτική πλειοψηφία”.

      Reply
      • Symos και Δημήτρη, ελπίζω την επόμενη εβδομάδα να είμαι σε θέση να σας διαψεύσω για το ότι δεν είναι δυνατόν σε ένα MBA να μάθεις social media in theory & in practice.

        More soon…

        Reply
  3. @Δημήτρη Καλωσήρθες στο blog και σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου!

    Κάνεις μια ενδιαφέρουσα υπόθεση, λέγοντας ουσιαστικά ότι σε ένα χώρο που αλλάζει και εξελίσσεται με τόσο γρήγορους ρυθμούς (όπως το digital), δεν θα μπορέσει ποτέ κανείς να ισχυριστεί ότι είναι πραγματικά ειδήμων. Συμφωνώ εν μέρει. Όσο η τεχνολογία προχωράει, όσο εμφανίζονται συνεχώς νέα εργαλεία, νέα κανάλια κλπ, τόσο το κάθε project θα είναι λίγο ή πολύ διαφορετικό από το προηγούμενο. Όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, αυτό σημαίνει ότι δεν θα πρέπει ποτέ κανείς να βάζει τον “αυτόματο πιλότο” και να κινείται στο χώρο χωρίς πραγματική δουλειά, συνεχόμενη μελέτη και πολλή σκέψη.

    Όσον αφορά όμως το διαχωρισμό υπόβαθρου και εξειδίκευσης, καθώς και την ανάγκη συνύπαρξης και των δύο, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Symos.

    Πρέπει βέβαια εδώ να σημειώσω ότι ορισμένα από τα πιο ταλαντούχα, αξιόλογα και αναγνωρισμένα στελέχη του χώρου μας, προέρχονται από ακαδημαϊκές σπουδές εντελώς άσχετες με το αντικείμενο. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι δεν εξισώνω το “υπόβαθρο” όπως το εννοεί ο Symos με τις σπουδές σε σχετικό με το επάγγελμά σου αντικείμενο.

    @Παναγιώτη Να μας ενημερώσεις οπωσδήποτε, ειδικά αν αφορά course σε ελληνικό Παν/μιο.

    Reply
  4. Θα συμφωνήσω απόλυτα με το γενικό νόημα του άρθρου σου, εδικά ως προς την αυθαίρετη αυτό-καθιέρωση ως social media experts και την τοποθέτησή σου ως προς την αντιμέτωπιση τόσο των brands ως και των εταιρειών του χώρου περί 2 κιλά social…(δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα social όπως είμαι σίγουρη ότι ξέρεις, είναι πολύ μεγάλο σουξέ τελευταία και το να βάλουμε και λίγο seo??).
    Επίσης, είναι σαφές (ή θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον) ότι όλα πρέπει να ξεκινάνε από την στρατηγική, αυτό που αναφέρεις τι θέλουμε να πετύχουμε. Είμαι σχεδόν βέβαιη ότι οι περισσότεροι marketers στην καλύτερη θα απαντήσουν Γιατί το κάνουν όλοι, Για να είμαστε στην μόδα, Γιατί είναι πολύ ΄μπροστά’.
    Αν μου επιτρέπεις, θα ήθελα να σημειώσω ότι πρέπει να διαχωρίσουμε την ελληνική πραγματικότητα από αυτή του εξωτερικού. Γιατί στις πιο αναπτυγμένες αγορές, βλέπουμε πραγαμτικά αξιόλογες ενέργειες στα social media, σχεδιασμένες σωστά, εκτελεσμένες σωστά και κυρίως με σαφείς στόχους, και kpis.
    Δυστυχώς για εμάς, στις περισσότερες περιπτώσεις η παρουσία των ελληνικών brands εξαντλείται στο πολύ πρωτότυπο Κάνε like και κέρδισε! Και ρωτώ: Άντε και έκανε like, άντε και στην καλύτερη έκανε και share, so what??
    Ας ελπίσουμε σύντομα να διαψευστούμε τουλάχιστον…
    Σε ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    Reply
    • Ναταλία, καλωσήρθες και σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου!

      Θα μείνω στην αγαπημένη μου ατάκα από το σχόλιό σου, στην οποία προσυπογράφω!
      “Άντε και έκανε like, άντε και στην καλύτερη έκανε και share, so what??”

      Reply
  5. @symos δε θα πω όχι στην αντικατάσταση με ‘την συντριπτική πλειοψηφία’. Τελικά, πάντα θα υπάρχουν ικανοί κ ικανότεροι λιγότερο κ περισσότερο guru/experts/etc και τελικά θα πρέπει να μπορείς να διαλέξεις βάσει budget κ το fit της νοοτροπία του πελάτη με τον επαγγελματία. O τρόπος που δουλεύουν όλα τα industries τελικά.

    Επίσης good point για τις αρχές που μαθαίνεις σε ένα course και οι οποίες παραμένουν απαράλλαχτες. Αλλά ως ενα βαθμό. ΟΚ ο άνθρωπος κ η ανάγκη του για επικοινωνία διατρέχει τις δεκαετίες αλλά κάπου εκεί σταματά ο παραλληλισμός της διαφήμισης με τις άλλες πιο hardcore (βλ. actual) επιστήμες (CS, physics – από όπου έρχομαι κ εγώ, κλπ). [Άλλωστε πολλοί θα πουν ότι τα νέα μέσα (όπως το ράδιο, το τηλέφωνο κλπ πριν) αλλάζουν fundamentally τις ανάγκες κ τις αρχές του παιχνιδιού – για να μην πούμε τον άνθρωπο τον ίδιο – αλλά ας μην πάμε σε αυτή τη κουβέντα;)]

    @Παναγιώτη. Looking fwd to your contribution

    @Kat, thanks for the reply. Ακαδημαϊκές σπουδές κ τελικά τι καταλήγεις να κάνεις είναι κάτι που απο καιρό έχει αποσυνδεθεί. Αν ο χώρος σου σχετίζεται με τεχνολογία κιόλας είναι αναπόφευκτη η μετεξέλιξη του βιογραφικού σου σε… τέρας ποικιλίας. Και ας αντέξει ο πιο ευέλικτος. Σκέψου μόνο – πόσοι από τους γνωστούς κ φίλους σου κάνουν αυτό που σπούδασαν; Από τη στιγμή που δε μιλάμε για δημ. υπάλληλους κ εξειδικευμένους ιδ. υπάλληλους, βάζω στοίχημα ότι >50% των κύκλων μας πηδάνε από αντικείμενο σε αντικείμενο (κάποιες φορές με μικρά κάποιες φορές με μεγάλα άλματα).

    Reply
  6. Εξαιρετικό άρθο Κατερίνα και ταυτόχρονα αιρετικό γιατί πάει κόντρα στο κύμα. Συμφωνώ απολύτως με όσα λες, κάποιος έπρεπε να απομυθοποιήσει λίγο το θέμα των social media και κυρίως των διαφόρων “gurus”. Κατά τη γνώμη μου υπάρχει αδυναμία από τους περισσότερους “ειδικούς” να συλλάβουν την γενικότερη εικόνα μιας επιχείρησης και συνεπώς οι προτάσεις τους είναι αποσπασματικές και δεν προσφέρουν πραγματικό value.

    Reply

Leave a Comment.