Mobile site vs Mobile app

Mobile sites vs apps

Ξανά και ξανά αντιμετωπίζουμε το ερώτημα αυτό από διάφορους πελάτες και είναι λογικό, αφού πολλές φορές δεν είναι ξεκάθαρα στον καθένα τα υπέρ και κατά της κάθε επιλογής αλλά κυρίως οι ιδιαιτερότητες της κάθε λύσης. Πάμε να δούμε αν μπορούμε να δώσουμε την απάντηση στο ερώτημα.

Ξεκινάω από την παραδοχή ότι δεν υπάρχει μία απόλυτα σωστή απάντηση, αντίθετα η επιλογή της σωστής προσέγγισης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και κυρίως:

  • Το είδος του περιεχομένου που θέλουμε να διαθέσουμε στο mobile περιβάλλον
  • Το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε
  • Τον τρόπο και τη συχνότητα με την οποία οι χρήστες θα καταναλώνουν αυτό το περιεχόμενο

Ας δούμε την κάθε επιλογή ξεχωριστά.

Mobile site

Πρόκειται για τη δημιουργία μιας βελτιστοποιημένης για χρήση από το κινητό, εκδοχής της “κανονικής” σελίδας. Το mobile site έχει ξεχωριστό design και τεχνική υλοποίηση, με γνώμονα τη μικρή ανάλυση οθόνης, τη διαφορετική συμπεριφορά πλοήγησης που υπαγορεύουν οι touch screen συσκευές αλλά και τους τεχνικούς περιορισμούς που θέτουν οι συνδέσεις των κινητών τηλεφώνων. Ο χρήστης πλοηγείται στο Internet κανονικά μέσω του mobile browser που χρησιμοποιεί και το site αντιλαμβάνεται ότι ο χρήστης το επισκέπτεται από κινητό και όχι από desktop/laptop, οπότε του εμφανίζει τη mobile version της σελίδας.

Τα mobile sites γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητα, κερδίζοντας σε δημοτικότητα σιγά σιγά τα mobile apps, αφού προσφέρουν στο χρήστη μια “seamless” εμπειρία, απλή και εύκολη, χωρίς να απαιτείται να ψάξει και να κατεβάσει κάποιο application στο κινητό του. Ενδείκνυνται κυρίως για sites που θέλουν απλά να αναπαράγουν το περιεχόμενο της desktop version σε mobile εκδοχή (χωρίς να προσθέσουν επιπλέον functionality ειδικά για mobile), για e-shops, brand sites και corporate sites. Μέσα από ένα mobile site, μπορούμε να κερδίσουμε τον “casual” mobile χρήστη που περιηγείται στο web και για κάποιο λόγο καταλήγει στη σελίδα μας.

Υπέρ:

  • Άμεσα διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες
  • Εύκολη και άμεση ανανέωση περιεχομένου
  • Μεγαλύτερο reach δυνητικών χρηστών
  • Οικονομική λύση και γρήγορη υλοποίηση
  • Εύκολη συντήρηση

Κατά:

  • Περιορισμένες δυνατότητες σε functionality (ακόμα)
  • Λιγότερο συχνή χρήση

Ιδανικό για:

  • E-shops
  • Brand sites
  • Corporate sites
  • Portals
  • News sites
  • Casual χρήστες ή λιγότερο συχνή χρήση

Mobile app

Πρόκειται για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, η οποία στη συνέχεια διατίθεται στα app stores / marketplaces του κάθε λειτουργικού συστήματος (App Store για iOS, Google Play για Android κλπ), από όπου ένας χρήστης μπορεί να την κατεβάσει στην προσωπική του συσκευή. Από εκεί έχει εύκολη πρόσβαση στο περιεχόμενο της εφαρμογής, η οποία συνήθως περιλαμβάνει και κάποια λειτουργικότητα που μπορεί να παίξει και offline.

Τα mobile apps δίνουν τη δυνατότητα στους designers και τεχνικούς να δημιουργήσουν ένα πολύ εύχρηστο UI, αφού οι δυνατότητες είναι πολύ περισσότερες στο “native” περιβάλλον. Επίσης, επιτρέπουν τη δημιουργία επιπλέον λειτουργιών που αξιοποιούν τα ειδικά χαρακτηριστικά της κάθε συσκευής (π.χ. πυξίδα, accelerometer, κάμερα κ.α.). Αυτό κάνει τα apps την καταλληλότερη πλατφόρμα για διαδραστικά games και ειδικές promo εφαρμογές που απαιτούν ειδικό functionality. Οι έρευνες επίσης λένε ότι οι χρήστες τα προτιμούν για επαναλαμβανόμενες ενέργειες (π.χ. web banking, ανάγνωση νέων σε ειδησεογραφικό portal κ.α.), αφού η πρόσβαση σε μία εφαρμογή είναι απλά ένα “tap” μακριά. Δεν συνιστάται η δημιουργία app, σε περίπτωση που το μόνο που θέλουμε να κάνουμε είναι να αναπαράγουμε το περιεχόμενο και functionality του desktop site (με εξαίρεση τα ειδησεογραφικά sites που ευνοούνται από τα apps).

Υπέρ:

  • Πολύ καλό usability
  • Αξιοποίηση native functionalities
  • Ποιοτικό αποτέλεσμα και πολύ καλό UX

Κατά:

  • Χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης από τα app stores
  • Μικρότερο reach εφόσον οι χρήστες πρέπει να κατεβάσουν το app
  • Μπορεί να είναι πιο κοστοβόρα λύση
  • Σύντηρηση και upgrades σε όσα OS έχει ανέβει το app

Ιδανικό για:

  • Gaming
  • Εργαλεία (π.χ. Ebanking, ευρετήρια)
  • Marketing promos
  • Ειδικά features (π.χ. Augmented reality apps)
  • News sites
  • Συχνή και επαναλαμβανόμενη χρήση

Συμπέρασμα

Αν σκέφτεστε απλά να μεταφέρετε τη λειτουργικότητα του desktop version σε mobile, τότε επιλέξτε mobile site. Αν πάλι σκοπεύετε να δημιουργήσετε ένα εργαλείο ή άλλη ειδική promotional εφαρμογή, τότε μάλλον το app είναι κατάλληλο για την περίπτωσή σας.

Δείτε επίσης

  • Ένα πολύ εύχρηστο infographic με όλες τις διαφορές μεταξύ mobile site και app.
  • Το πολύ ενδιαφέρον άρθρο από το Nielsen Norman Group, το οποίο προβλέπει την υπεροχή των mobile sites (vs apps) στα επόμενα χρόνια.
  • Πως το responsive web design προσφέρει μια διαφορετική λύση.

 

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

4 Comments

  1. Ωραία δουλειά συνολικά σε όλο το blog. Δεν βρίσκεις συχνά τέτοια κείμενα μέσα στο clutter του ελληνικού internet.

    +1 subscription στο Google Reader μου.

    Reply
    • Καλωσήρθες στο blog Κώστα και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια. Honoured :)

      Reply

Leave a Comment.