Usability Fails #3

Τα Usability Fails επανέρχονται δυναμικά με τέσσερις e-commerce “αμαρτίες” που κάνουν τη ζωή των χρηστών δύσκολη. Οι online αγορές έχουν αρκετές δυσκολίες από μόνες τους, δεν χρειάζεται να κάνουμε τα πράγματα ακόμα πιο περίπλοκα!

Pagination

Ένα από τα πιο συχνά pain points από πλευράς usability είναι το pagination, δηλαδή η σελιδοποίηση. Εδώ έχουμε μια αρκετά δύσχρηστη υλοποίηση με dropdown, που αναγκάζει ουσιαστικά το χρήστη να κλικάρει 2 φορές στο τέλος κάθε σελίδας προκειμένου  να προχωρήσει στην επόμενη.

Gatsoulis.gr

Σελίδα καλαθιού / Basket

Άλλος ένας συνήθης ύποπτος, το basket page! Κρίσιμη σελίδα, αφού εδώ ο χρήστης παίρνει τη σημαντική απόφαση να ξεκινήσει τη διαδικασία αγοράς. Θα έπρεπε λοιπόν ο σχεδιασμός της σελίδας να βοηθά, ή ακόμα να “σπρώχνει” προς αυτή την κατεύθυνση και όχι το αντίθετο! Δείτε πως το βασικό call to action (δηλαδή η ολοκλήρωση παραγγελίας) είναι χωμένο στα αριστερά της σελίδας, ανάμεσα σε μία λίστα με links. Βρίσκεται κάτω από τη διαγραφή και ανανέωση καλαθιού!

Tsoukalas shoes basket

The fold

Η ίδια σελίδα έχει και ένα άλλο πολύ σημαντικό πρόβλημα. Όλο της το βασικό περιεχόμενο εμφανίζεται πολύ χαμηλά, με αποτέλεσμα να είναι “below the fold” σε πολλές οθόνες.

Tsoukalas shoes

Έπιασα τον εαυτό μου να κλικάρει 2 και 3 φορές στην ίδια επιλογή, νομίζοντας ότι δεν έχει αλλάξει κάτι, ενώ στην πραγματικότητα το περιεχόμενο είχε ανανεωθεί, απλά δεν το έβλεπα! Δεν υπάρχει λόγος για ένα τόσο μεγάλο header στις προϊοντικές σελίδες.

Πληκτρολόγησε κάτι για να μπεις στο site!

Το βραβείο πιο αψυχολόγητης υλοποίησης πάει σε ένα αρκετά πιο μεγάλο brand, από το οποίο θα περιμένε κανείς να δει πιο σωστές πρακτικές. Για να μπεις στο (κατά τα άλλα συμπαθητικό) e-shop της MAT Fashion, πρέπει πρώτα να πληκτρολογήσεις τη χώρα στην οποία βρίσκεσαι! Όχι να επιλέξεις από κάποια λίστα (για το οποίο επίσης υπάρχουν καλύτερες λύσεις), αλλά να πληκτρολογήσεις ο ίδιος τη λέξη στο πεδίο και μάλιστα σύμφωνα με συγκεκριμένες οδηγίες.

mat fashion

Μάλιστα αν πληκτρολογήσεις τη λέξη με μικρά, με τόνο, με λατινικούς χαρακτήρες ή ακόμα αν κάνεις κάποιο ορθογραφικό, η σελίδα δεν σε ενημερώνει πως έχει γίνει λάθος. Φανταστείτε σε ένα φυσικό κατάστημα να πρέπει να δώσεις το ειδικό σύνθημα για να μπεις και αν κάνεις λάθος να σου κλείνουν απλά την πόρτα στα μούτρα :) Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί στον online κόσμο δεν εφαρμόζουμε την ίδια πελατοκεντρική προσέγγιση που θεωρούμε δεδομένη στο φυσικό.

Υ.Γ. Credits & thanks στο Φώτη & τον Γιώργο Σωτηρόπουλο που με τροφοδοτούν συνέχεια με fails :)

 

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

4 Comments

      • Τα υπόλοιπα που αναφέρεις, λίγο πολύ τα συναντάμε συχνά. Το τελευταίο απλά δεν υπάρχει… Και πες ότι το κάνανε… Οκ… Ένας άνθρωπος να ρίξει μια ματιά στο analytics τους δεν υπάρχει να δει ότι το homepage τους στέλνει εκτός site κόσμο και κοσμάκι;

        Reply

Leave a Comment.