Internet, e-Commerce, e-Banking & Social media penetration στην Ελλάδα

Σταθερά και λυπηρά πίσω από τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης βρίσκεται η χώρα μας σε ό,τι έχει να κάνει με την ψηφιακή εποχή. Πώς έχουμε καταφέρει να χάσουμε αυτή την ευκαιρία που είδαν και αξιοποίησαν εγκαίρως άλλοι, όπως η Εσθονία, η Λετονία, η Τσεχία (για να μην αναφέρω τους βόρειο-ευρωπαίους), δεν ξέρω. Το στενάχωρο γεγονός όμως παραμένει και εδώ συγκεντρώνω κάποια βασικά στατιστικά που το αποτυπώνουν.

Internet penetration

Με 56% διείσδυση (περίπου 6εκ χρήστες), η Ελλάδα είναι αρκετά πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι στο 68%, μπροστά μόνο από Βουλγαρία, Αλβανία, Ρωσία, Ρουμανία, Σερβία, Λευκορωσία, Μολδαβία και Λευκορωσία (Πηγή).

internet_europe_map

internet_europe_graph

eCommerce penetration

Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν στραφούμε στο e-commerce penetration, το ποσοστό των χρηστών που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου του Eltrun, το 35% των χρηστών πραγματοποίησε τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά το 2013, καταγράφοντας αύξηση 25% από το 2012. Παρόλη τη σημαντική αύξηση συνεχίζουμε να είμαστε απελπιστικά πίσω από το μέσο όρο της Ευρώπης, όπου το 70% των χρηστών Internet αγοράζουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες online (Πηγή).

eBanking penetration

Εκεί που πραγματικά σερνόμαστε στον πάτο της Ευρώπης είναι το e-banking, δηλαδή στη χρήση του Internet για την ολοκλήρωση τραπεζικών συναλλαγών (πληρωμές, τραπεζικές μεταφορές, πληρωμή λογαριασμών κ.ο.κ.). Τα στοιχεία της Eurostat μας τοποθετούν 3ους από το τέλος μαζί με την Τουρκία, με το 11% του πληθυσμού να χρησιμοποιεί e-banking, όταν στην Ισλανδία και τη Νορβηγία το ποσοστό είναι 87%. (Πηγή)

table

Social media penetration

Στεκόμαστε όμως ‘περήφανα’ λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο ποσοστό διείσδυσης των social media στον πληθυσμό, που βρίσκεται στο 41% (ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 40%).

europe_social_map

europe_social_graph

Το νούμερο αυτό είναι δυσανάλογα μεγάλο, αν αναλογιστεί κανείς πόσο πίσω είμαστε σε διείσδυση Internet, e-banking, e-commerce κλπ. Μάθαμε δηλαδή να ποστάρουμε στο Facebook και να βλέπουμε video στο YouTube, αλλά να χρησιμοποιούμε το Internet για να κάνουμε συμφέρουσες αγορές, να εξοικονομούμε χρόνο και να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη, δεν μάθαμε. #eironia (Πηγή)

 

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

5 Comments

  1. Εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο.

    “Παρόλη τη σημαντική αύξηση συνεχίζουμε να είμαστε απελπιστικά πίσω από το μέσο όρο της Ευρώπης, όπου το 70% των χρηστών Internet αγοράζουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες online”

    Τα είπες όλα !!

    Reply
  2. Στο κουτσομπολιό είμαστε καλοί, στα οικονομικά όμως όχι και τόσο :)
    Οι περισσότεροι και ειδικότερα μεγάλης ηλικίας είναι παράξενοι με τις αγορές γενικότερα ακόμα και στα φυσικά καταστήματα. Άλλοι φοβούνται την ασφάλεια των χρημάτων στις online αγορές και άλλοι την ποιότητα του προϊόν. Τα social όμως είναι δωρεάν…

    Reply

Leave a Comment.