5 virtual fitting tools για fashion e-shops

Η ανασφάλεια για το “αν θα μου κάνει” ένα ρούχο που δεν έχω δοκιμάσει, είναι ο κυριότερος λόγος που σταμάταει έναν χρήστη από το να αγοράσει ρούχα online. Όχι εμένα – εγώ αγοράζω σχεδόν μόνο online γιατί βαριέμαι αφόρητα τα ψώνια στα μαγαζιά. Με τα χρόνια υπολογίζω ότι έχω φτάσει ένα ποσοστό επιτυχίας περίπου 70%-80%, αλλά έρευνες δείχνουν ότι το γενικότερο ποσοστό επιστροφής ειδών ένδυσης μπορεί να φτάσει και το 50%. Δηλαδή 5 φορές υψηλότερο από αγορές άλλων ειδών! Αυτά τα προβλήματα προσπαθούν εναγωνίως να λύσουν πολλές εταιρείες και start ups στον χώρο του “fashion technology” – χωρίς ακόμα να έχει φανεί ο αδιαφιλονίκητος νικητής.

Από το 2010 άρχισαν να εμφανίζονται διάφορες ενδιαφέρουσες προσπάθειες, άλλες πιο περίπλοκες, όπως τα “virtual fitting rooms“, και άλλες πιο απλές, όπως οι προσωποποιημένοι σύμβουλοι μεγεθών. Όλες υπόσχονται: 1) να αυξήσουν το conversion rate των ηλεκτρονικών καταστημάτων, 2) να μειώσουν το ποσοστό επιστροφών και 3) να βελτιώσουν το user experience των χρηστών.

Συγκέντρωσα 5 από τα πιο ενδιαφέροντα cases:

Fits me

fitsme1

Μάλλον η πιο γνωστή και πολυσυζητημένη εφαρμογή από τις 5, το Fits me είναι ένα “Virtual Fitting Room“, όπου ο χρήστης δημιουργεί ένα “μοντέλο” του εαυτού του βασισμένο σε ακριβείς μετρήσεις που κάνει ο ίδιος:

fitsme2

Στη συνέχεια δοκιμάζει και βλέπει πως τα διαφορετικά μεγέθη ρούχων ταιριάζουν στο δικό του σώμα. Ταυτόχρονα η εφαρμογή του εξηγεί με επιπλέον tips πόσο καλό fit είναι το συγκεκριμένο νούμερο (π.χ. “long sleeves”, “tight fit” κλπ):

fitsme3

Για να δουλέψει αυτό το ομολογουμένως εντυπωσιακό σύστημα, το κάθε ρούχο φωτογραφίζεται σε όλα τα μεγέθη του, πάνω σε ρομπορικό μανεκέν το οποίο παίρνει τη μορφή πολλών διαφορετικών σωματότυπων, έτσι ώστε η εφαρμογή να αποκτήσει ρεαλιστικές εικόνες του κάθε “fit”. Μπορείτε να δείτε live την εφαρμογή στο ηλεκτρονικό κατάστημα Hugo Boss, δοκιμάστε το έχει ενδιαφέρον!

Η ίδια εταιρεία έχει λανσάρει και μια δεύτερη λύση, πιο απλή, το “Fit Advisor“. Το Fit Advisor δουλεύει χωρίς φωτογραφίες, σαν απλή σύσταση μεγέθους για τον κάθε χρήστη ξεχωριστά.

fitsme4

Ο χρήστης εισάγει κάποιες βασικές μετρήσεις, απαντάει και κάποιες ερωτήσεις για το πως του αρέσει να φορά να τα ρούχα του (στενά, ανάλαφρα κλπ) και η εφαρμογή σου συστήνει το κατάλληλο νούμερο στο συγκεκριμένο ρούχο.

Metail

To Metail, έχει παρόμοια λογική αλλά μια αρκετά διαφορετική υλοποίηση, η οποία μου άρεσε ιδιαίτερα. Ο χρήστης και πάλι δημιουργεί ένα μοντέλο του εαυτού του, απαντώντας κάποιες απλές ερωτήσεις:

metail1

Στη συνέχεια μπορεί να δει πως εφαρμόζουν τα ρούχα πάνω στο μοντέλο του, αλλά με έναν αρκετά πιο διαδραστικό τρόπο. Το μοντέλο εμφανίζεται στα δεξιά της οθόνης και δουλεύει παράλληλα με τα προϊόντα που βλέπεις:

metail2

Επιλέγεις να “δοκιμάσεις” τα ρούχα που θέλεις και μπορείς επιπλέον να δημιουργήσεις ολόκληρα looks για να δεις πως ταιριάζουν και μεταξύ τους τα ρούχα. Δείτε τι ωραία ιδέα για retailers που μπορούν να δημιουργούν ολόκληρα looks, έτοιμα για τον πελάτη:

metail3

Η εφαρμογή συστήνει επίσης το μέγεθος που ταιριάζει στον κάθε χρήστη:

metail4

Γενικά μια ωραία εμπειρία, που συνδυάζεται όμορφα με το browsing χωρίς να διακόπτει τη ροή του χρήστη στο site. Δοκιμάστε το demo εδώ – εγώ κόλλησα.

TrueFit

To TrueFit δεν χρησιμοποιεί τη λογική των virtual fitting rooms και 3D μοντέλων. Αντίθετα, εστιάζει στην έξυπνη επεξεργασία δεδομένων από χιλιάδες brands και retailers, για να προσφέρει στον κάθε χρήστη προσωποιημένα, το δικό του “true fit”.

O χρηστής απαντά πρώτα σε απλές ερωτήσεις για το σωματότυπό του και του ρούχα που ήδη έχει, χωρίς να χρειάζεται να μετρήσει τις διαστάσεις του. Και στη συνέχεια, βλέπει το δικό του προσωπικό καταλληλότερο νούμερο για κάθε ρούχο.

truefit1

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του η βάση δεδομένων που έχει το TrueFit είναι η μεγαλύτερη στο χώρο, αφού έχουν συνεργασία με περισσότερα από 1000 brands. Ο χρήστης δημιουργεί μία φορά ένα profile στην υπηρεσία και μπορεί να επωφελείται από τις συστάσεις μεγεθών σε όποιο ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει τη συγκεκριμένη την υπηρεσία True Fit (π.χ. Macy’s, House of Fraser κ.α.).

Είναι εύκολο στη χρήση και απλό σαν concept – και αυτός είναι ένας λόγος που μπορεί να “κερδίσει” τελικά τις πιο περίπλοκες και χρονοβόρες υλοποιήσεις που είδαμε παραπάνω.

VirtuSize

Στην ευκολία και την απλότητα στοχεύει και το VirtuSize, υιοθετώντας όμως μια λίγο διαφορετική οπτική. Βασίζεται στο γεγονός ότι όλοι έχουμε ρούχα που μας κάνουν τέλεια και τα αγαπάμε. Το VirtuSize επιτρέπει λοιπόν στο χρήστη να συγκρίνει το ρούχο που βλέπει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, με ένα δικό του ρούχο, έτσι ώστε να καταλάβει το μέγεθός του σε σχέση με αυτό (είναι λίγο πιο μακρύ, έχει πιο κοντά μανίκια κλπ).

Ο χρήστης ακολουθεί το σχετικό link στη σελίδα προϊόντος (π.χ. εδώ “FIT VISUALIZER”):

virtusize0

Στη συνέχεια εισάγει τις διαστάσεις του ρούχου που θέλει να χρησιμοποιήσει ως βάση σύγκρισης (“reference garment”):

virtusize1

Και βλέπει τέλος τα 2 ρούχα, το ένα πάνω στο άλλο, για να δει τις διαφορές:

virtusize2

Έξυπνη, εναλλακτική προσέγγιση, η οποία νομίζω είναι ισχυρό contender για να κερδίσει τη μάχη των “virtual fitting tools”, γιατί δίνει μια απλή και πολύ “οπτικοποιημένη” λύση στο πρόβλημα. Το γεγονός ότι το δοκιμάζει το Asos.com δείχνει το potential του εγχειρήματος. Δοκιμάστε το κι εσείς εδώ.

Clotheshorse

Την πιο απλή εφαρμογή παρουσιάζει το Clotheshorse, που θα την χαρακτήριζα ως έναν απλό “σύμβουλο μεγέθους”. Ο χρήστης απαντάει ερωτήσεις για το σώμα του και τα είδη ρούχων που ήδη φοράει:

clotheshorse1

Και τέλος μαθαίνει το προτεινόμενο μέγεθος για το συγκεκριμένο ρούχο, μαζί όμως και με κάποιες βοηθητικές και πιο περιγραφικές συμβουλές για το “fit”, π.χ. “a little loose in the collar” κλπ.

clotheshorse2

 

Η μάχη συνεχίζεται και έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα επικρατήσει ένα μοντέλο και -γιατί όχι- τι άλλες λύσεις θα προκύψουν (augmented reality;) για την απαλοιφή των προβλημάτων που δημιουργεί η αγορά ρούχων χωρίς τη φυσική μας παρουσία.

 

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!